Předmět se zaměřuje se na širší souvislosti literárně-výchovného procesu - pojetí literární výchovy v kurikulárních dokumentech, spektrum výukových metod a forem a jejich uplatnění v literární výchově, otázky hodnocení, klasifikace, roli tvořivosti a kritického myšlení ve výuce literatury apod. Důraz je kladen na komunikační pojetí literární výchovy vycházející z principu recepční estetiky. Zdůrazněny jsou teoretické zásady literární interpretace. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
|
-
BERÁNKOVÁ, E. (2002). Tvořivá hra jako literární cesta k pochopení literárního díla.. Plzeň: Fraus.
-
BERÁNKOVÁ Eva. (2002). Tvořivá hra jako literární cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus.
-
BUDÍNSKÁ, H. (2008). Hry pro šest smyslů.. Praha.
-
ČAPEK, Robert. (2015). Moderní didaktika. Praha.
-
FIŠER, Zbyněk a kol. (2012). Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. Brno: Masarykova univerzita.
-
GEJGUŠOVÁ, I. (2009). Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole.. Ostrava: OU.
-
GEJGUŠOVÁ, Ivana. (2009). Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě.
-
HNÍK, O. (2007). Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy.. Jinočany: HaH.
-
HNÍK, Ondřej. (2014). Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Karolinum.
-
JEČNÁ, K. (1997). Nuda při češtině? Ani nápad!. Praha: Strom.
-
KOSTEČKA, J. (1995). Do světa literatury jinak.. Praha: SPN.
-
KOŠŤÁK, J. (1999). Hrátky s literaturou.. Olomouc: Votobia.
-
KOŠŤÁLOVÁ, Hana a kol. (2010). Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: Česká školní inspekce.
-
LEDERBUCHOVÁ, L. (1997). Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole - II. díl. Plzeň: Vydavatelství Zápodočeské univerzity.
-
MACHKOVÁ, E. (2005). Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku.
-
MAŇÁK, J. (1997). Alternativní metody a postupy.. Brno: MU.
-
MARTINKOVÁ, V. (1995). Teorie literatury netradičně.. Trizonia.
-
RUT, P. (1985). Menší poetický slovník v příkladech.. Praha: Mladá fronta.
-
Sieglová, Dagmar. (2019). Konec školní nudy: didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada.
-
Silberman, M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování.. Praha: Portál.
-
TOMAN, J. (1999). Dětské čtenářství a literární výchova.. Brno: CERM.
-
TOMAN, J. (1992). Vybrané kapitoly z dětské literatury.. České Budějovice: PdF JU.
-
TOMAN, J. (1990). Vybrané kapitoly z didaktiky čtení a literární výchovy I.. České Budějovice: PdF JU.
-
TOMAN, J. (1991). Vybrané kapitoly z didaktiky čtení a literární výchovy II.. České Budějovice: PdF JU.
-
VALA, Jaroslav. (2017). Didaktika literární výchovy. Vybrané kapitoly pro učitele základní školy. Olomouc: Hanex.
-
VALA, Jaroslav. (2013). Poezie, studenti a učitelé. Recepce, interpretace, výuka. Olomouc: Univerzita Palackého.
|