Název předmětu | Literární praktikum |
---|---|
Kód předmětu | KČJ/WLIPM |
Organizační forma výuky | Přednáška + On-line aktivity |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni pochopit podstatu, funkce a obsahovou strukturu literatury pro děti předškolního věku. Studenti se učí sestavit po didaktické stránce návrh edukační aktivity (literárního bloku) v MŠ, naučí se vybrat adekvátní metody interpretace literárního textu, zdůvodnit jejich volbu a pracovat s ukázkami tak, aby byly rozvíjeny klíčové kompetence dětí předškolního věku. Dále se studenti naučí demonstrovat možnosti využití literárních ukázek v praktických činnostech, prokázat schopnost výběru vhodného textu k didaktické interpretaci a aplikovat v edukačních aktivitách v rámci mateřské školy metody rozvíjející čtenářskou gramotnost. Studenti se naučí posoudit a zhodnotit současný stav a vývoj dětské literatury, zdůvodnit přínos umělecké literatury pro osobnostní rozvoj dětí a objasnit vývojové etapy čtenářství se zaměřením na emergentní gramotnost.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|