Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Štěpáník Stanislav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s hlavními tendencemi ve vývoji vyučování českému jazyku, se současnou koncepcí vyučování, se základními cíli a úkoly, s metodami, formami a organizací vyučování, s didaktickými problémy učiva a s praktickým využíváním moderních vyučovacích pomůcek zejména ve slohovém vyučování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Hlavní tendence ve vývoji vyučování českého jazyka se zaměřením na slohové vyučování. Současná koncepce slohového vyučování, jeho základní cíle a úkoly, metody a formy práce ve vyučování. Slohové vyučování jako integrační prvek mezi složkami jazyka a dalšími předměty s důrazem na komunikační výchovu. Základní didaktická literatura a metodické materiály. Inovace slohového vyučování s využitím moderních metod a forem práce (projektové vyučování, prvky kritického myšlení, dramatická výchova apod.). Slohové práce v systému jazykového vyučování a jejich hodnocení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Požadavky ke splnění předmětu: Plná účast v prezenční výuce. Ústní zkouška dle aktuálních otázek k SZZ. Podmínkou pro konání zkoušky z předmětu WDČ2G je zápočet z WDČ1G.
|
Doporučená literatura
|
-
ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. (1998). Čeština a její vyučování. Praha.
-
Čechová Marie. (1998). Komunikační a slohová výchova. Praha.
-
ŠEBESTA, K. (1999). Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova.. Praha.
-
ŠTĚPÁNÍK, S. a kol. Školní výpravy do krajiny češtiny: didaktika českého jazyka pro základní školy. Plzeň: Fraus.
|