Vyučující
|
-
Šmakalová Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Krejčí Veronika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: ? pochopit širší souvislosti literárněvýchovného procesu, ? posoudit a zhodnotit komunikační pojetí literární výchovy, ? aplikovat ve výuce literatury aktivizační metody a metody rozvíjející čtenářskou gramotnost, ? shrnout metody rozvíjející čtenářské strategie žáků, ? demonstrovat propojení literární výchovy s průřezovými tématy RVP ZV ? objasnit vývojové etapy čtenářství, ? prokázat schopnost výběru vhodného textu k didaktické interpretaci, ? navrhnout postup didaktické interpretace uměleckého textu, ? plánovat a realizovat kompletní přípravu na vyučovací hodinu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Černá, O. (2014). Čtení není žádná nuda. Náměty k rozvíjení čtenářské gramotnosti a radosti ze čtení. Praha: Portál.
-
Hník, O. (2007). Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H & H.
-
Kotrba, T. & Lacina, L. (2011). Aktivizační metody ve výuce. Brno: Barrister & Principal.
-
Machková, E. (2005). Metodika dramatické výchovy. Praha.
-
Maňák, J. & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno:Paido.
-
Petlák, E. & Komora, J. (2003). Vyučovanie v otázkach a odpovediach. Bratislava: IRIS.
-
Toman, J. (2007). Didaktika čtení a primární literární výchovy. České Budějovice: JU.
-
Toman, J. (1990). Vybrané kapitoly z didaktiky čtení a literární výchovy I, II. České Budejovice: PdF JU.
|