Vyučující
|
-
Šmakalová Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Čtenářské strategie žáků a možnosti jejich rozvoje. Využití metod RWCT. Výzkumy čtenářské gramotnosti a možnosti využití jejich výsledků ve výuce. Metody práce s uměleckými i neuměleckými texty. Uplatnění moderních vyučovacích metod při interpretaci literárního díla. Metody aktivního a kooperativního učení žáků. Čtenářské dílny a záznamy z četby. Tvorba, tvořivost a zážitek v literární výchově. Projekty na podporu čtenářství. Práce s informačními zdroji. Aktuální problémy literárního vzdělávání na 1. stupni ZŠ. Přehled a charakteristika literárních druhů a žánrů a jejich využití ve výuce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Odevzdání zadaných úkolů a seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Beránková, E. (2002). Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Nakladatelství Jiří Fraus.
-
FIŠER, Z. a kol. (2012). Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. Brno: Masarykova univerzita.
-
GEJGUŠOVÁ, I. (2009). Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole.. Ostrava: OU.
-
HAUSENBLAS, O. (2015). Čeština doopravdy. Praha.
-
Hník, O. (2007). Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H & H.
-
TOMAN, J. (1999). Dětské čtenářství a literární výchova. Brno.
-
VALA, J. (2017). Didaktika literární výchovy. Vybrané kapitoly pro učitele základní školy. Olomouc: Hanex.
|