Studijní literatura: Základní studijní literatura: ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha, 1998. ISBN 80-85937-47-6. SVOBODOVÁ, J. Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky. Ostrava, 2003. SVOBODOVÁ, J. a kol. Jazyk a jazyková komunikace nově. Ostrava, 2002. ISBN 8070422262. Čechová, M. Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV, 1998. ISBN 80-85866-32-3. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha, 1999. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. 2. vydání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0645-3. KREJČÍ, V. Didaktika českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ a MŠ [online]. Olomouc: PdF UP v Olomouci, 2013-dosud. Kolektiv autorů. RVP ZV [online]. NÚV. Doplňující studijní literatura: PRŮCHA, J. a kol. Pedagogický slovník. 6. vydání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6. KARLÍK, P., NEKULA, M. a PLESKALOVÁ, J. Encyklopedický slovník češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2002. ISBN 80-7106-48-4-X. REJZEK, J. Český etymologický slovník. 2. vydání. Voznice: Leda, 2001. ISBN 978-80-7335-296-7. PROUZOVÁ, H. a JIRSOVÁ, A. Slovesa pro praxi. Valenční slovník nejčastějších českých sloves. Praha: Akademie věd České republiky, 1997. ISBN 80-200-0618-4. Pravidla českého pravopisu. 4. vyd. Olomouc: Fin Publishing, 2003. ISBN 80-86002-84-5. HAUSER, P. Základy skladby češtiny. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4691-7. KRŮŽELOVÁ, M. Máme rádi sloh: zábavné náměty k rozvoji klíčových kompetencí při výuce slohu. Praha, 2009. ISBN 9788073675509. PETTY, G. Moderní vyučování. 2. vydání. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha, 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. BERAN, V. a kol. Učím s radostí. Praha, 2003. ISBN 80-86106-09-8. Kolektiv autorů. DUMY.cz [online].
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: orientovat se v současném pojetí jazykového vyučování na 1. stupni ZŠ, zejména v cílech tohoto vzdělávání, v kompetencích, které je rozvíjí i v učivu, které je k tomuto rozvoji využito, což by měli deklarovat volbou vhodných didaktických prostředků. Předmět bude konkrétně zaměřen na mluvnické učivo a slohové vyučování.
|