Studijní literatura: Základní studijní literatura: ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha, 1998. ISBN 80-85937-47-6. SVOBODOVÁ, J. Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky. Ostrava, 2003. SVOBODOVÁ, J. a kol. Jazyk a jazyková komunikace nově. Ostrava, 2002. ISBN 8070422262. Čechová, M. Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV, 1998. ISBN 80-85866-32-3. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha, 1999. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. 2. vydání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0645-3. KREJČÍ, V. Didaktika českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ a MŠ [online]. Olomouc: PdF UP v Olomouci, 2013dosud. Kolektiv autorů. RVP ZV [online]. NÚV. Doplňující studijní literatura: PRŮCHA, J. a kol. Pedagogický slovník. 6. vydání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6. KARLÍK, P., NEKULA, M. a PLESKALOVÁ, J. Encyklopedický slovník češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2002. ISBN 80-7106-48-4-X. REJZEK, J. Český etymologický slovník. 2. vydání. Voznice: Leda, 2001. ISBN 978-80-7335-296-7. Pravidla českého pravopisu. 4. vyd. Olomouc: Fin Publishing, 2003. ISBN 80-86002-84-5. MŰLLEROVÁ, O., HOFFMANNOVÁ, J. a SCHNEIDEROVÁ, E. Mluvená čeština v autentických textech. Jinočany: H&H, 1992. ISBN 80-85467-96-8. Kolektiv autorů. DUMY.cz [online].
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: orientovat se v současném pojetí jazykového vyučování na 1. stupni ZŠ, zejména v cílech tohoto vzdělávání, v kompetencích, které je rozvíjí i v učivu, které je k tomuto rozvoji využito, což by měli deklarovat volbou vhodných didaktických prostředků. Předmět bude konkrétně zaměřen na zvukovou a grafickou stránku jazyka.
|