Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Polák Milan, Mgr. Ph.D.
-
Adámková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář je zaměřen na problematické oddíly českého jazyka z oblasti tvarosloví a syntaxe, ale také na nové trendy ve vyučování českého jazyka v souvislosti se zaváděním rámcových vzdělávacích programů na základní školy (komunikační princip, integrace aj.). Studenti jsou mimo jiné seznamováni s novými učebnicemi českého jazyka a s řadou motivačních cvičení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář je zaměřen na problematické oddíly českého jazyka z oblasti tvarosloví a syntaxe, ale také na nové trendy ve vyučování českého jazyka v souvislosti se zaváděním rámcových vzdělávacích programů na základní školy (komunikační princip, integrace aj.). Studenti jsou mimo jiné seznamováni s novými učebnicemi českého jazyka a s řadou motivačních cvičení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
85% účast ve výuce. Průběžné plnění zadávaných úkolů, například: Prezentace vybraného jazykového učiva z oblasti tvarosloví a syntaxe. Analýza prezentace vybraného učiva v nových učebnicích českého jazyka pro základní školy. Analýza typologie jazykových cvičení v učebnicích českého jazyka.
|
Doporučená literatura
|
-
Časopisy: Český jazyk a literatura, Kritické listy, Moderní vyučování..
-
Bednaříková, B. (2008). Praktická cvičení z tvarosloví. Olomouc.
-
Čechová, M. (1998). Komplexní jazykové rozbory.. Praha: SPN.
-
ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. (1998). Čeština a její vyučování.. Praha: SPN.
-
Grepl, M. - Karlík, P. Skladba češtiny. Olomouc 1998..
-
Topil, Z. Český jazyk s Tobiášem (tematické učebnice pro základní školy).. Havlíčkův Brod: Tobiáš.
|