| Název předmětu | Komunikace v teorii a praxi |
|---|---|
| Kód předmětu | KČJ/KKTP@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: Osobnost učitele Krizové komunikační situace v MŠ Verbální a nonverbální komunikace Asertivita. Empatie. Diskuse a její řízení. Jak psát závěrečné a jiné odborné práce Psaný projev: zásady výstavby textu, nedostatky při stylizaci textu.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Aktivně uplatňovat dovednosti písemné a ústní komunikace se zaměřením na srozumitelnost a efektivitu v různých profesionálních kontextech. - Efektivně plánovat, připravovat, strukturovat a psát závěrečné a odborné práce, včetně výběru tématu, dodržování formálních požadavků, správného citování a práce s odbornými zdroji. - Analyzovat a reflektovat svou roli učitele, zejména v oblasti předškolní výchovy, a porozumět významu komunikace ve vyučování. - Zvládat krizové komunikační situace ve školách, prokazovat schopnosti řešení problémů a zvládání konfliktů. - Rozlišovat mezi verbální a neverbální komunikací a aplikovat techniky pro zlepšení obou typů komunikace v pedagogickém prostředí. - Využívat praktické znalosti a techniky efektivní komunikace k obohacení svých pedagogických dovedností a zapojení žáků. - Prokázat schopnost účastnit se diskuse a řídit ji. - Objasnit základní principy argumentace a prokázat schopnost argumentovat při mluveném projevu.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
ZÁPOČET: SEMINÁRNÍ PRÁCE Lze zvolit jedno z následujících témat: 1. Rozvoj komunikačních kompetencí u žáků na 2. stupni ZŠ 2. Komunikace a spolupráce s rodiči žáků 3. Komunikace při řešení vybraného problémového chování žáka/žáků v průběhu výuky na 2. stupně ZŠ. - Rozsah práce minimálně 3 NS, dodržovat formální zásady pro psaní odborných prací (velikost písma 12, řádkování 1,5, písmo Times New Roman, zarovnání do bloku apod.). - Vycházet PRIMÁRNĚ z odborných zdrojů, které je nutno adekvátně citovat (jedním z cílů práce je prokázat schopnost studenta pracovat s odbornými zdroji), lze odkazovat také na subjektivní zkušenosti (např. z vlastní pedagogické praxe apod.) a podpořit je odbornými zdroji. Požadavky na studenty s ISP: - Vypracovat seminární práci v rozsahu minimálně 6 NS na vybrané téma (viz výše). |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání minor (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |