Předmět: Internet a multimedia ve výuce českého jazyka

» Seznam fakult » PDF » KČJ
Název předmětu Internet a multimedia ve výuce českého jazyka
Kód předmětu KČJ/KIMM
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
  • Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
Úvod - seznámení se základními pojmy. Praktická část - ověření dovedností pro práci s počítačem. Internet - Počítačové sítě. Protokoly TCP/IP. WWW, hypertext. Hypertextová literatura. Praktická část - práce s hypertextem. Vyhledávání - vyhledávání na Internetu, prohlížeče, vyhledávače. Praktická část - vyhledání zadaného tématu z vícero zdrojů aj. Internetové zdroje pro ČJ, E-knihy. Praktická část - vyhledávání e-knih, četba. MS Word - využití ve výuce - možnosti práce, náměty, zpracování v textovém editoru ad. Grafické editory - tvorba studijních materiálů pro výuku ČJ. Praktická část - vytvoření jednoduchého studijního materiálu s využitím dostupných grafických editorů. Prezentační hardware a software ? typy pro výuku a využití v ČJ. Praktická část - vytvoření jednoduchého studijního materiálu v programu MS PowerPoint. Tvorba internetových stran. Praktická část - vytvoření webové stránky v konkrétním programu. Web 2.0. - nástroje Webu 2.0 a jejich využití v . Multimedia věnovaná ČJ - multimedia ČJ. Využití hudebních multimédií ve výuce ČJ. Praktická část - práce s multimédii - vyzkoušení testu, prvky muzikoterapie ad. Výukové programy, výukové programy pro výuku ČJ. Praktická část - práce s výukovým programem. Elektronická komunikace.Praktická část - vyzkoušení NetMeetingu, chatu. On-line výuka. E-learning. LMS Unifor, Moodle -využití při on-line výuce. Praktická část - práce s on-line výukovým programem (projekt Škola za školou) ad.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Seminář bude zaměřen nejen na teoretické, ale i na praktické využití výpočetní techniky, Internetu a mutimédií pří výuce českého jazyka. V semináři se studenti seznámí se základními pojmy, vyhledáváním na Internetu, internetovými stránkami věnovanými předmětu český jazyk, využitím Internetu ve výuce, multimédii věnovanými předmětu český jazyk, tvorbou studijních materiálů na výuku, tvorbou internetových stran, vyhledáváním e-knih a četbou, elektronickou komunikací, elektronickou konferencí, využitím hudebních multimédií ve výuce českého jazyka ad.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Základní uživatelské dovednosti pro práci s informačními a komunikačními technologiemi, pasivní znalost anglického jazyka.
Doporučená literatura
  • Kusala, J. (2000). Internet ve škole . Praha.
  • Marešová, H. (2006). Mateřský jazyk a informační technologie. In: Veřejná správa, č. 25. Praha.
  • Navrátil P. (2004). Internet pro školy . Kralice na Hané.
  • Růžička O. (2001). Internet pro učitele . Praha.
  • Řezníček P. (2001). Internet pro studenty . Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr