Předmět: Aktivizační metody ve výuce slohu

» Seznam fakult » PDF » KČJ
Název předmětu Aktivizační metody ve výuce slohu
Kód předmětu KČJ/AMESK
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
  • Štěpáník Stanislav, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem disciplíny je představení, aplikace a implementace metod výuky, které rozvíjejí u žáků samostatnost, tvořivost, schopnost sebepoznání, sebedůvěru, kooperaci, zodpovědnost a kritické myšlení. Studenti se v seminářích seznámí s konkrétními ukázkami tvořivých, zábavných i problémových cvičení především ve slohovém, ale i v jazykovém vyučování, ve čtení a literární výchově v různých ročnících 1. stupně ZŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je představení, aplikace a implementace metod výuky, které rozvíjejí u žáků samostatnost, tvořivost, schopnost sebepoznání, sebedůvěru, kooperaci, zodpovědnost a kritické myšlení. Studenti se v seminářích seznámí s konkrétními ukázkami tvořivých, zábavných i problémových cvičení především ve slohovém, ale i v jazykovém vyučování, ve čtení a literární výchově v různých ročnících 1. stupně ZŠ.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • (2009). Kafomet (katalog forem a metod práce).. Třebíč: Infra.
  • (2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.. Praha: VÚP.
  • BERAN, V. a kol. (2003). Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty).. Praha: Agentura STROM.
  • Bláhová, R. (2008). Recepty na zajímavé hodiny českého jazyka a literatury. (poslední aktualizace). Praha: Raabe.
  • FISCHER, R. (1997). Učíme děti myslet a učit se.. Praha: Portál.
  • GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex.
  • JEČNÁ, K. (1997). Nuda při češtině? Ani nápad!. Praha: Strom.
  • NELEŠOVSKÁ, A. (2004). Jak se děti učí hrou. Praha: Grada.
  • Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
  • Silberman, M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr