Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Štěpáník Stanislav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem disciplíny je představení, aplikace a implementace metod výuky, které rozvíjejí u žáků samostatnost, tvořivost, schopnost sebepoznání, sebedůvěru, kooperaci, zodpovědnost a kritické myšlení. Studenti se v seminářích seznámí s konkrétními ukázkami tvořivých, zábavných i problémových cvičení především ve slohovém, ale i v jazykovém vyučování, ve čtení a literární výchově v různých ročnících 1. stupně ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je představení, aplikace a implementace metod výuky, které rozvíjejí u žáků samostatnost, tvořivost, schopnost sebepoznání, sebedůvěru, kooperaci, zodpovědnost a kritické myšlení. Studenti se v seminářích seznámí s konkrétními ukázkami tvořivých, zábavných i problémových cvičení především ve slohovém, ale i v jazykovém vyučování, ve čtení a literární výchově v různých ročnících 1. stupně ZŠ.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
(2009). Kafomet (katalog forem a metod práce).. Třebíč: Infra.
-
(2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.. Praha: VÚP.
-
BERAN, V. a kol. (2003). Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty).. Praha: Agentura STROM.
-
Bláhová, R. (2008). Recepty na zajímavé hodiny českého jazyka a literatury. (poslední aktualizace). Praha: Raabe.
-
FISCHER, R. (1997). Učíme děti myslet a učit se.. Praha: Portál.
-
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex.
-
JEČNÁ, K. (1997). Nuda při češtině? Ani nápad!. Praha: Strom.
-
NELEŠOVSKÁ, A. (2004). Jak se děti učí hrou. Praha: Grada.
-
Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Silberman, M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování.. Praha: Portál.
|