Předmět: Modelování a prostorové vytváření

» Seznam fakult » PDF » KVV
Název předmětu Modelování a prostorové vytváření
Kód předmětu KVV/WMPX
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dokoupilová Monika, Mgr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 7 hodin za semestr
Výstupy z učení
Modelování a prostorové vytváření: Seminář orientuje studenta k vnímání prostoru, prostorového myšlení a jeho uplatnění v kreativním procesu. Jeho dvě složky - modelování v keramickém ateliéru a tvorba objektů či asambláží v sochařském ateliéru spolu s přednáškami o sochařství 20. století směřují k pochopení trojrozměrného uměleckého díla a naznačují praktické uplatnění v pedagogickém procesu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - aplikovat do vlastní výtvarné činnosti praktické a teoretické základy klasického modelování, - specifikovat přehled alternativních technik modelování, - aplikovat základní metody v hlíně a tvárlivých materiálech do vlastních výtvarných činností, - samostatně rozvíjet prostorové myšlení a prohlubovat chápání a cítění trojrozměrného uměleckého díla v praktických cvičeních, - tvůrčím způsobem aplikovat do praxe školního vzdělávání osvojené výtvarné dovednosti a postupy.
Schopnost tvořivé reflexe materiálového a předmětného světa a její uplatnění v pedagogickém procesu.
Předpoklady
Základní orientace v dějinách umění, pozorné vnímání reálného světa a jeho vizuální reflexe. Získané způsobilosti Schopnost tvořivé reflexe materiálového a předmětného světa a její uplatnění v pedagogickém procesu. Vyučovací metody

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce

Aktivní přítomnost na výuce 80%, s materiálovou a koncepční přípravou.
Doporučená literatura
  • CIKÁNOVÁ , K. (1996). Objevujte s námi textil. Praha.
  • Cikánová, K. (1995). Objevujte s námi tvar. Praha.
  • Cikánová, K. (1998). Tužkou, štětcem nebo myší. Praha.
  • RADA, P. (1990). Techniky keramiky. Praha.
  • Roeselová, V. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově . Praha.
  • Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází