Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 7 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Modelování a prostorové vytváření: Seminář orientuje studenta k vnímání prostoru, prostorového myšlení a jeho uplatnění v kreativním procesu. Jeho dvě složky - modelování v keramickém ateliéru a tvorba objektů či asambláží v sochařském ateliéru spolu s přednáškami o sochařství 20. století směřují k pochopení trojrozměrného uměleckého díla a naznačují praktické uplatnění v pedagogickém procesu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - aplikovat do vlastní výtvarné činnosti praktické a teoretické základy klasického modelování, - specifikovat přehled alternativních technik modelování, - aplikovat základní metody v hlíně a tvárlivých materiálech do vlastních výtvarných činností, - samostatně rozvíjet prostorové myšlení a prohlubovat chápání a cítění trojrozměrného uměleckého díla v praktických cvičeních, - tvůrčím způsobem aplikovat do praxe školního vzdělávání osvojené výtvarné dovednosti a postupy.
Schopnost tvořivé reflexe materiálového a předmětného světa a její uplatnění v pedagogickém procesu.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v dějinách umění, pozorné vnímání reálného světa a jeho vizuální reflexe. Získané způsobilosti Schopnost tvořivé reflexe materiálového a předmětného světa a její uplatnění v pedagogickém procesu. Vyučovací metody
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Aktivní přítomnost na výuce 80%, s materiálovou a koncepční přípravou.
|
Doporučená literatura
|
-
CIKÁNOVÁ , K. (1996). Objevujte s námi textil. Praha.
-
Cikánová, K. (1995). Objevujte s námi tvar. Praha.
-
Cikánová, K. (1998). Tužkou, štětcem nebo myší. Praha.
-
RADA, P. (1990). Techniky keramiky. Praha.
-
Roeselová, V. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově . Praha.
-
Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově.
|