absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vymezit předmět a vědní základ didaktiky výtvarné výchovy, pojmenovat proměny náhledů na fenomén dětského výtvarného projevu v historické perspektivě, " vybrat z dějin oboru několik zásadních subjektů (INSEA, AVP) a osobností a vysvětlit jejich přínos, " objasnit postavení výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro PV, plánovat obsah výtvarných činností s ohledem na kurikulum, " popsat a vysvětlit ontogenezi a charakteristické znaky dětského výtvarného projevu, " analyzovat příklady dětských prací a objasnit význam výtvarných činností pro vývoj jedince, " používat a aplikovat do praxe výtvarnou typologii, " porozumět vzdělávacím, diagnostickým a terapeutickým možnostem výtvarných činností, " vysvětlit souvislosti mezi receptivní a expresivní rovinou dětské výtvarné činnosti v kontextu zákonitostí stádií vývoje dítěte, " porozumět modelové stavbě vyučovací jednotky s přihlédnutím ke specifikům výtvarných činností, " popsat základní didaktické kategorie významné pro výtvarnou výchovu a aplikovat do praxe širokou škálu přístupů, metod, organizačních forem, výtvarných postupů a technik, " vysvětlit historii a současnost projektové metody a objasnit její zvláštní postavení ve VV, " vytvářet vlastní projekty s mezioborovými přesahy, " definovat pojem tvořivost a charakterizovat jednotlivé aspekty tvořivosti v kontextu výtvarné výchovy, " aplikovat do praxe zásady tvořivé výuky výtvarné výchovy, " charakterizovat artefiletiku jako reflektivní pojetí výtvarné výchovy a aplikovat do praxe její hlavní zásady a strategie, " vysvětlit komplexitu uměleckého vzdělávání v ČR, orientovat se v oboru, " interpretovat a ohodnotit zásadní oborové trendy a koncepce současnosti, " popsat a v praxi využívat důležité oborové portály, časopisy, organizace, přehlídky dětského výtvarného projevu, vzdělávací nabídky apod.
|