absolvování předmětu by studenti měli být schopni: ? vymezit předmět a vědní základ didaktiky výtvarné výchovy, pojmenovat proměny náhledů na fenomén dětského výtvarného projevu v historické perspektivě, ? vybrat z dějin oboru několik zásadních subjektů (INSEA, AVP) a osobností a vysvětlit jejich přínos, ? objasnit postavení výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro PV, plánovat obsah výtvarných činností s ohledem na kurikulum, ? popsat a vysvětlit ontogenezi a charakteristické znaky dětského výtvarného projevu, ? analyzovat příklady dětských prací a objasnit význam výtvarných činností pro vývoj jedince, ? používat a aplikovat do praxe výtvarnou typologii, ? porozumět vzdělávacím, diagnostickým a terapeutickým možnostem výtvarných činností, ? vysvětlit souvislosti mezi receptivní a expresivní rovinou dětské výtvarné činnosti v kontextu zákonitostí stádií vývoje dítěte, ? porozumět modelové stavbě vyučovací jednotky s přihlédnutím ke specifikům výtvarných činností, ? popsat základní didaktické kategorie významné pro výtvarnou výchovu a aplikovat do praxe širokou škálu přístupů, metod, organizačních forem, výtvarných postupů a technik, ? vysvětlit historii a současnost projektové metody a objasnit její zvláštní postavení ve VV, ? vytvářet vlastní projekty s mezioborovými přesahy, ? definovat pojem tvořivost a charakterizovat jednotlivé aspekty tvořivosti v kontextu výtvarné výchovy, ? aplikovat do praxe zásady tvořivé výuky výtvarné výchovy, ? charakterizovat artefiletiku jako reflektivní pojetí výtvarné výchovy a aplikovat do praxe její hlavní zásady a strategie, ? vysvětlit komplexitu uměleckého vzdělávání v ČR, orientovat se v oboru, ? interpretovat a ohodnotit zásadní oborové trendy a koncepce současnosti, ? popsat a v praxi využívat důležité oborové portály, časopisy, organizace, přehlídky dětského výtvarného projevu, vzdělávací nabídky apod.
|