Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Cingelová Gabriela, Mgr. Ph.D.
-
Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vaníčková Vanda, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Oborová didaktika občanského a společenskovědního základu - transformace aktuálních odborných poznatků ze sociálních věd do vzdělávacího obsahu ŠVP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Úvod do předmětové didaktiky ZSV. Problematika teorie vyučování - předmětová didaktika vyučovacích předmětů. Vzdělávací obsah oboru občanský a společenskovědní základ (na gymnáziích) a vzdělávacích oblastí společenskovědní vzdělávání resp. občanský vzdělávací základ středního odborného vzdělávání (obory s maturitou, obory s výučním listem kategorie H a E). Otázky související s profesní identitou učitele na základní a střední škole. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Prostudovat odbornou literaturu, aktivní přístup k prezenční části výuky.
|
Doporučená literatura
|
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
Petlák, E. (2007). Pedagogicko-didaktická práca učitela. Bratislava : IRIS.
-
Střelec, S. (ed.). (2002). Studie z teorie a metodiky výchovy.. Brno: Masarykova univerzita.
|