Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Stoffová Veronika, prof. Ing. CSc.
-
Kubrický Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Informační systém školy. Struktura informačního systému školy. Integrovaný síťový informační systém školy a jeho časti. Agenda studentů. Agenda učitelů. Inventář. Školní knihovna. Rozvrh hodin - úvazky učitelů - obsazení učeben. Síťová komunikace učitel - žák. Zavádění informačních systémů ve škole.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojem informační systém, - vysvětlit význam a principy fungování školního informačního systému, - orientovat se v problematice informačních systémů, počítačových sítí a jejich využívání ve vzdělávacím procesu, sdílení informací a síťových prostředcích, - porovnat komerční informační systémy používané ve školství, - vyjmenovat a charakterizovat různé modely a formy databází, - na základě analýzy problému vytvořit modely dat, rozpoznat relační vztahy, navrhnut a implementovat informační systémy v databázovém prostředí pro optimalizace vlastní prací a pro potřeby organizace činnosti školy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Černochová, M., Komrska, T., Novák, J. (1998). Využití počítače při vyučování. Praha : Portál. 163 s.
-
Jirovský, V. (2002). Vademecum správce sítě. Praha : Grada. 428 s.
-
Morkes, D. (1999). Microsoft Access 2000 : základní příručka. Praha : Computer Press. 238 s.
-
Slavík, J., Novák, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál. 119 s.
|