Název předmětu | Konstruktivistické pojetí výuky založené na využití ICT a jeho vliv na tvorbu kurikula |
---|---|
Kód předmětu | KTE/XKICT |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle předmětu/Účastníci studia budou schopni: - popsat a analyticky zhodnotit roli technologií v klasickém paradigmatu vzdělávání, kde zajišťují funkci nosiče výukového obsahu, procvičovací, opakovací a zpětnovazební, - popsat a analyticky zhodnotit roli technologií v moderním paradigmatu vzdělávání, kde zajišťují funkci informativní, konstruktivní, kognitivní, komunikativní, - analyzovat hlavní koncepty reflektující počítač ve vzdělávání a charakterizovat jejich jednotlivé fáze vývoje na základě pedagogického a technologického, - charakterizovat teorie učení, které poskytovaly či poskytují teoretickou bázi pro využití informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání se zvláštním zaměřením na možnosti a odlišné přístupy při použití behaviorálního a konstruktivistického pojetí učení, - vymezit pojem informační gramotnost a charakterizovat hlavní rysy kompetencí nutných pro její dosažení, - analyzovat dopad integrace informačních a komunikačních technologií (ICT) do vzdělávání a s tím spojenou proměnu role učitele ve vzdělávání.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky a digitálních technologií (DC24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |