Předmět: Konstruktivistické pojetí výuky založené na využití ICT a jeho vliv na tvorbu kurikula

» Seznam fakult » PDF » KTE
Název předmětu Konstruktivistické pojetí výuky založené na využití ICT a jeho vliv na tvorbu kurikula
Kód předmětu KTE/XKICT
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Klement Milan, prof. PhDr. Ph.D.
  • Kropáč Jiří, doc. PaedDr. CSc.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle předmětu/Účastníci studia budou schopni: - popsat a analyticky zhodnotit roli technologií v klasickém paradigmatu vzdělávání, kde zajišťují funkci nosiče výukového obsahu, procvičovací, opakovací a zpětnovazební, - popsat a analyticky zhodnotit roli technologií v moderním paradigmatu vzdělávání, kde zajišťují funkci informativní, konstruktivní, kognitivní, komunikativní, - analyzovat hlavní koncepty reflektující počítač ve vzdělávání a charakterizovat jejich jednotlivé fáze vývoje na základě pedagogického a technologického, - charakterizovat teorie učení, které poskytovaly či poskytují teoretickou bázi pro využití informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání se zvláštním zaměřením na možnosti a odlišné přístupy při použití behaviorálního a konstruktivistického pojetí učení, - vymezit pojem informační gramotnost a charakterizovat hlavní rysy kompetencí nutných pro její dosažení, - analyzovat dopad integrace informačních a komunikačních technologií (ICT) do vzdělávání a s tím spojenou proměnu role učitele ve vzdělávání.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky a digitálních technologií (DC24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -