Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Klement Milan, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata - podstata změny RVP pro oblast Informační a komunikační technologie, - co to je informatické myšlení a jak je možné jej rozvíjet, - kde hledat vhodné vzdělávací zdroje a inspiraci, - jak moderně učit informatiku, - co je potřeba po stránce metodické a hmotné k tomu, aby bylo možné informatiku vyučovat "po novu", - moderní počítačová učebna a její správa. - popis možností využití virtualizace ve výuce - základy desktopové a serverové virtualizace (VMware, Hyper-V, VirtualBox), - práce s virtuálním strojem (migrace, záloha) a možnosti konverze do různých virtualizačních řešení, - instalace a konfigurace operačního systému Windows 10.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět uvádí studenty do studia oboru informačních technologií. Zaměřuje se na "nové" pojetí informatiky a jak na ni: podstata změny RVP pro oblast Informační a komunikační technologie, co to je informatické myšlení a jak je možné jej rozvíjet, kde hledat vhodné vzdělávací zdroje a inspiraci. Předmět se zaměřuje i na modernizační trendy ve výuce informatiky: jak moderně učit informatiku, co je potřeba po stránce metodické a hmotné k tomu, aby bylo možné informatiku vyučovat "po novu", moderní počítačová učebna a její správa. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - chápat podstatu změny RVP pro oblast Informační a komunikační technologie, - orientovat se v tom, co to je informatické myšlení a jak je možné jej rozvíjet, - vědět, kde hledat vhodné vzdělávací zdroje a inspiraci, - chápat, jak moderně učit informatiku, - vědět, co je potřeba po stránce metodické a hmotné k tomu, aby bylo možné informatiku vyučovat "po novu", - umět spravovat moderní počítačovou učebnu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Pro studenty s ISP (prezenční i kombinovaná forma studia) budou stanoveny, po osobní či písemné dohodě, individuální podmínky pro splnění požadavků na absolvování předmětu.
|
Doporučená literatura
|
|