Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Částková Pavlína, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Technika, technická výchova, polytechnická výchova na 1. st. ZŠ; terminologie - pojmy technika, technologie, zákonitosti techniky. Papírenské materiály - zpracování, vlastnosti, druhy, využití v podmínkách primární školy. Textilní materiály - principy výroby, zpracování, vlastnosti, druhy, využití v podmínkách primární školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle předmětu jsou zaměřeny na osvojení specifických znalostí, dovedností i postojů z oblasti techniky a práce s technickými materiály (papír, textil, netradiční materiály). Výuka je orientovaná zejména na vytváření znalostní a dovednostní složky týkající se technického materiálu, jeho vlastností, postupů zpracování a technické dokumentace. Současně jsou rozvíjeny klíčové kompetence v budoucí práci učitele. Součástí předmětu je praktické ověření vědomostí prostřednictvím vlastní praktické kreativní činností studentů v odborných učebnách a dílnách. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: - znát a aktivně používat odbornou terminologii, - vymezit a definovat základní pojmy, jako jsou např. technika, technologie, technická výchova, polytechnická výchova, technická tvořivost, - charakterizovat vlastnosti a posoudit možnosti využití základních technických materiálů pro tvořivou činnost na primární škole, - specifikovat postupy spojené se zpracováním technických materiálů a nástroje k tomu užívané, - uplatňovat ergonomické zásady při práci s drobným materiálem, - navrhnout a zhotovit žákovský výrobek pro danou věkovou kategorii a prezentovat ji v modelové situaci.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Požadavky k ukončení předmětu: - Realizovat aktivitu/vyrobit výrobek dle výběru nebo dle zadání. - Vypracovat metodický materiál ke zvolenému výrobku/aktivitě. - Prezentovat výrobek/aktivitu v hodině a realizovat reflexi zahrnující témata přednášek.
|
Doporučená literatura
|
|