Témata - prezenční výuka: - posuzovat didaktickou hodnotu tématu, - prakticky uplatnit robotickou stavebnici Lego WeDo a software Scratch ve výuce, - vytvářet výukové prezentace či jiné odpovídající materiály zaměřené na uplatnění tématu ve výuce zaměřené na informační technologie. Témata - distanční studium: - automatizace, mechatronika, robotika; souvislosti, historický vývoj, aktuální trendy, - širší souvislosti robotiky a automatizace (aspekty sociální, etické aj.), - charakteristika robotické stavebnice Lego WeDo, software WeDo, - možnosti použití stavebnice Lego WeDo ve výuce zaměřené na základy algoritmizace, - programování v softwaru Scratch, - spojení Lego WeDo a Scratch.
|
Cílem předmětu Robotika a automatizace je seznámit studenty s vymezenou problematikou, naučit je orientovat se v informačních zdrojích z robotiky a automatizace a získat intelektové dovednosti při aplikaci základů uvedené problematiky do výuky informačních technologií. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojmy automatizace a robotika v kontextu problematiky informatiky a výpočetní techniky, - charakterizovat základní vývojové trendy problematiky automatizace a robotika, - chápat historii robotiky a automatizace v širším kontextu, jako součást historie techniky, - chápat širší souvislosti robotiky a automatizace (aspekty sociální, etické aj.),
|