Témata - prezenční výuka: - Operační systémy tabletu: Android, iOS, Windows, - Nastavení rozhraní dotykového tabletu, - Použití jednoduchých a vícedotekových gest, - Elektronické účty a účty k nákupu aplikací (Windows Store, Android Market a App Store), - Kancelářský balíček Microsoft Office, - Kancelářský balíček iWork. Témata - distanční studium: - Aplikace k práci s multimédii - video (Movie Maker, Pinacle Studio, iMovie), - Aplikace k práci s multimédii - hudba (Garage Band), - Aplikace s využitím fitness a zdravotnických dat a funkcí, - Multitasking na dotykovém tabletu.
|
Hlavním úkolem předmětu je úvod do problematiky práce s počítačovými tablety a smartphone. Studenti jsou seznámeni se základními pojmy z oblasti počítačových tabletů a využití jejich klíčových vlastností ve vzdělávání. Důraz je kladen především na pochopení práce s dotykovým rozhraním, kancelářského balíčku, senzory typu gyroskopu, barometru, kompasu atp. Jsou požadovány znalosti základního nastavení, funkcí blokování obsahu, předčítání textu, omezení přístupu, sdílení a výměny dat. Studenti jsou prakticky seznámeni s jednotlivými typy tabletů dle operačních systémů, ve kterých zpracovávají zadané úkoly. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: - Charakterizovat a popsat jednotlivé operační systémy dotykových tabletů, - Specifikovat jednotlivé rozdíly operačních systému s ohledem na vzdělávání, - Nakonfigurovat elektronický účet dotykového tabletu, - Nastavit speciální funkce nastavení tabletu využitelné pro vzdělávání (předčítání, blokování obsahu, omezení funkcí části obrazovky), - Přijímat a odesílat elektronickou korespondenci, - Pracovat s kancelářským balíčkem v prostředí tabletu, - Využívat multimediální funkce iPadu (záznam zvuku, videa), - Vhodně začlenit do výuky práci s pohybovými senzory na měření fitness a zdravotních dat, - Efektivně pracovat s více spuštěnými aplikacemi na tabletu, sdílet data mezi aplikacemi.
|