Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: - charakterizovat vhodné digitální technologie s předpokladem pro využití na úrovni primárního vzdělávání, - pracovat s daty různého charakteru a tato data prezentovat tabelárně, graficky a pomocí kvantitativních ukazatelů, - rozumět formálním zápisům dat, na základě dat vyslovit tvrzení, - popsat problém vlastními slovy a vybrat podstatné vlastnosti předmětu či jevu pro vytvoření algoritmu, - navrhnout počítačový program v dětském blokově orientovaném jazyce k vyřešení jednoduchého problému a upravit jej pro podobný problém, - pracovat s robotickými stavebnicemi, - programovat činnost robota/robotické hračky.
|
-
Dosedla, M., Hodis, Z., Hrbáček, J., Kučera, M., Štěpánová, G. (2018). Didaktika informačních technologií pro 1. stupeň ZŠ. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.
-
Kalaš, I., Miková, K. (2020). Základy programování ve Scratch pro 5. ročník základní školy. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta..
-
Procházka, J., Lapeš, J., Tocháček, D. (2020). Robotika s LEGO? WeDo pro 1. stupeň ZŠ. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta..
-
Vaníček, J. (2018). Didaktika informačních technologií na 1. stupni ZŠ. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta.
|