Předmět je zaměřen na osvojení si teoretických a praktických zkušeností s technologiemi zpracování vybraného technického, přírodního, kovového, dřevěného, netradičního materiálu a plastů. Klade důraz na tvorbu metodických postupů při vytváření praktických cvičení rozvíjejících dovednost, jemnou a hrubou motoriku a tvořivost žáků primární školy. Studenti si osvojí základní znalosti a dovednosti při manipulaci s nejnovějšími materiálně-didaktickými prostředky s důrazem na nářadí a nástroje vhodné ke zpracování různých druhů materiálů. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " rozlišovat jednotlivé kategorie technických materiálů, " znát vlastnosti technických materiálů, " umět použít a vybrat vhodný technický materiál pro rozvoj technické dovednosti žáka, " aplikovat pravidla bezpečnosti práce v činnosti s technickým materiálem, " znát pojem učební úloha a chápe smysl tvořivého vyučování " navrhnout a zpracovat metodický list (návrh výrobku, prac. postupu v dané věkové kategorii), " zhotovit jasný profil žákovské činnosti ke splnění zvoleného cíle, " znát individuální zvláštnosti dětí a respektuje jejich věkovou kategorii, " zhodnotit úroveň dovednosti žáka a zvolit individuální přístup k žákovi. Témata: " Teoretické poznatky o kovových, přírodních, dřevěných, netradičních materiálech a plastech. " Dělení technických materiálů, jejich vlastnosti. " Nástroje, nářadí a pomůcky pro ruční zpracování technického materiálu. " Pravidla bezpečnosti práce ve školních podmínkách. " Praktické činnosti s technickým materiálem. " Metodický list, názorná ukázka výrobku a sestavení pracovního postupu. " Náměty výuky technické výchovy s respektem na dané téma a cíl vzdělávání.
|