Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Bryndová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata - prezenční výuka: - příprava učitele na výuku v laboratoři, - robotické stavebnice a školská praxe, - přehled robotických stavebnic, - pojetí stavebnic řady LEGO Mindstorms Education (RCX, NXT, EV3). Témata - distanční výuka: - vývojové prostředí a programovací software ROBOLAB, LEGO Mindstorms Education NXT software, LEGO Mindstorms Education EV3 software, - charakteristika setu TETRIX, spojení robotické stavebnice LEGO Mindstorms Education a setu TETRIX,
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Podstata disciplíny a výuky v ní realizované spočívá ve vybudování předpokladů pro rozvoj odborných kompetencí potřebných pro projektování a realizaci výuky s využitím materiálních didaktických prostředků, konkrétně v oblasti využití robotických stavebnic Lego Mindstorms Education a TETRIX řízených prostřednictvím PC. Prakticky je zde řešena metodika technického experimentu s použitím vybraného moderního typu robotických stavebnic. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojem stavebnice, konstrukční stavebnice, robotická stavebnice, - charakterizovat robotické soutěže vhodné pro žáky ZŠ, - navrhnout a realizovat prakticky zaměřený projekt realizovaný s použitím zvolené robotické stavebnice, - začlenit robotickou stavebnici do výuky, - vytvořit soubor didaktických materiálů pro podporu výuky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
|