Témata - prezenční výuka: - Netradiční metody výuky, projektová výuka, badatelsky orientovaná výuka, kooperativní výuka, problémová výuka, individualizace, aktivizace, e-learning. - Podstata a principy žákovského bádání ve výuce informatiky, bádání žáků jako součást edukační reality, - Pojem "badatelsky orientovaná výuka/vyučování/učení" a jeho chápání, teoretická východiska badatelsky orientované výuky, role učitele a žáka v rámci badatelsky orientované výuky. - Vhodná témata pro bádání žáků při výuce informatiky, navozování, řízení a hodnocení badatelských aktivit žáků. Témata - distanční studium: - Emoce žáků provázející bádání, jejich využití k motivaci, principy aktivizace žáků. - Využití digitálních technologií k bádání žáků. - Projekt badatelsky orientované výuky. - Rozvoj kompetencí učitelů informatiky v kontextu realizace BOV.
|
Předmět reaguje na potřeby soudobého vzdělávání, kdy je žádoucí u žáků rozvíjet schopnosti spojené s řešením problémů, kritickým myšlení a objevováním nových řešení. Tyto požadavky jsou výrazně propojeny s předmětem Informatika realizovaným na základních školách. Předmět je koncipován tak, aby si budoucí učitelé vytvořili kompetence nezbytné pro praktické uplatňování metod výuky informatiky nad rámec oborové didaktiky. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - charakterizovat netradiční formy výuky aplikovatelné při výuce informatiky, - popsat možnosti realizace netradičních forem výuky informatiky, - rozumět principům spojených s badatelsky orientovanou výukou, - aplikovat digitální technologie při realizaci netradičních forem výuky informatiky, - připravit projekt výuky za současného využití netradičních vzdělávacích metod, - realizovat badatelsky orientovanou výuku v praxi, - hodnotit žáky při využití badatelsky orientované výuky v rámci informatiky.
|