Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Serafín Čestmír, prof. Ing. Dr.
-
Dragon Tomáš, Mgr. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Studenti v průběhu studia absolvují 20 dní souvislé praxe na středních nebo vyšších odborných školách vyučujících pedagogiku. Praxi zajišťuje Středisko pedagogických praxí na Ústavu pedagogiky a sociálních studií PdF UP v Olomouci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - pozorovat a posuzovat druhy, varianty a typy klimatu ve škole, - aplikovat kvalitativní a kvantitativní přístupy při zkoumání klimatu školy (pozorování, rozhovor, dotazník aj.), - využít získané výsledky výzkumného šetření klimatu školy při utváření modelu pro zvyšování efektivity školní práce.
Studenti v průběhu studia absolvují 20 dní souvislé praxe na středních nebo vyšších odborných školách vyučujících pedagogiku. Praxi zajišťuje Středisko pedagogických praxí na Ústavu pedagogiky a sociálních studií PdF UP v Olomouci.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá žádné zvláštní předpoklady kladené na studenty.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Požadavky na předmět Praxe jsou uvedeny v metodickém materiálu k praxím na http://www.pdf.upol.cz/skupiny/studentum/pedagogicke-praxe/ .
|
Doporučená literatura
|
-
Musilová, M. Osobní rozvojová sebereflexe vysokoškoláků prostřednictvím SWOT analýzy.
-
Musilová, M. Případová studie jako způsob poznávání žáka.
|