| Název předmětu | Rozvoj technické tvořivosti - práce se dřevem |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/RTD1@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět je zaměřen na prohloubení teoretických znalostí a praktických dovedností studentů technických oborů s akcentem na kreativní práci se dřevem a materiálů na bázi dřeva, přírodních materiálů, kovových a nekovových materiálů. Vhodnými tvůrčími postupy jsou rozvíjeny badatelské dovednosti s přesahem do oblasti didaktiky, případně projektové výuky. Cílem předmětu je získání dovedností aplikované nejen ve školní praxi, ale i v technické zájmové činnosti. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " řešit technické úkoly kreativním způsobem a vhodným výběrem materiálů, nářadí a nástrojů, " organizovat pracovní postupy žáků a studentů, " dodržovat zásady bezpečnosti a ochrany při práci, " stanovit technologické postupy při zhotovování výrobků na úrovni základní a střední školy, " naplánovat časovou osu zhotovení výrobku, " provést reflexi zvolených postupů, materiálů, nářadí a nástrojů. Základní témata: Základní didaktické koncepce učitele ZŠ, SŠ. Formy a metody výuky zaměřené s vybranými materiály. Projektování - příprava výuky vybraného tématu, praktické ověření projektu - ukázka výuky. Praktické ověření projektu - názorná ukázka výuky. Bezpečnost a ochrana zdraví žáků, prevence školních a pracovních úrazů.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |