Název předmětu | Moderní multimediální projekty a MOOC |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KMMP@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Moderní technologie - aktuální trendy a tendence ve vzdělávání, web-based learning, " MOOC, TED Ed, sociální sítě aj. " Principy, možnosti a přínosy MOOC. " Formy MOOC a jejich výhody - video-obsah, přednáška, učební text, úkoly k řešení, test, kvíz, diskuzní fórum. " Platformy MOOC - edX, Coursera, Seduo, TED Ed. " Postup tvorby MOOC a sdílení. " Sociální sítě a jejich vzdělávací potenciál - Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn aj. " E-twinning - podpora partnerství škol za účelem vzdělávání s využitím technologií. " Technologie pro agendu škol - docházka žáků, elektronická žákovská, třídní kniha, vysvědčení aj. " Praktická tvorba projektů MOOC a E-twinning,
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět je zaměřen na vytvoření báze znalostí o moderních technologiích s přesahem do oblasti výuky informatiky. Na tomto základě rozvíjí schopnosti studentů pracovat s moderními technologiemi a využívat je při práci učitele tak, aby byl schopen vést žáky k učení prostřednictvím těchto technologií. V praktické rovině je předmět zaměřen na tzv. web-based learning prostřednictvím MOOC a sociálních sítí. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat obecné progresivní trendy soudobých technologií, " popsat princip hromadného online otevřeného kurzu, " vyjmenovat vhodné platformy MOOC a umět je zanalyzovat a zhodnotit, " vysvětlit postup vytváření MOOC a sdílení s uživateli, " využívat sociální sítě pro vzdělávací účely, " charakterizovat různá řešení pro zajištění agendy škol, " vytvořit a zrealizovat vzdělávací projekt MOOC a E-Twinning.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |