| Název předmětu | Didaktika informatiky 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/KDI3@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: " Informační technologie, vztah informatiky a informačních technologií, digitální technologie. " Informační výchova, informační společnost. " Možnosti využití sítě Internet ve výuce. " Integrace moderních informačních technologií do vzdělávání. " Informační a digitální gramotnost. " Nová role učitele v informační společnosti. " ICT ve výuce. " ICT podpora výuky žáka. " Výukový software. " Typy programů a jejich možnosti nasazení v procesu výuky. " WWW stránky pro učitele "Metodický portál RVP", "Učitelský spomocník", "Bobrův pomocník", "Česká škola", ? apod. " Informační systém školy. " Příprava na vyučování za využití počítače. " Multimediální výukové programy. " Uplatnění grafických programů ve škole. " Projektově orientovaná výuka s ICT (návrh a vysvětlení cílů vlastního projektu). " Zavádění ICT technologií do škol. " Koncepce statní informační politiky ve vzdělávání (SIPVZ) a navazující projekty. " RVPZV, jeho charakteristika a cíle v oblasti ICT. Mezinárodní výzkumy týkající se ICT a informační gramotnosti (SITES a ICILS).
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Obsahem předmětu je problematika realizace výuky ve vzdělávací oblasti "Informační a komunikační technologie" na ZŠ a "Informatika a informační a komunikační technologie" na gymnáziu (střední škole) podle současného pojetí didaktiky informačních technologií a s ohledem na aktuální poznatky z oblasti využití ICT v edukačním procesu. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vysvětlit pojetí didaktiky informačních technologií a didaktiky informatiky na základě vztahu informačních technologií a informatiky, " z různých pohledů objasnit význam pojmu informační gramotnost a rozlišovat její úrovně, " formulovat základní principy informační společnosti a zdůvodnit různé přístupy k jejímu vymezení, " charakterizovat požadavky na vzdělávání v informační společnosti, " určit, jakým způsobem mohou ICT ovlivňovat vzdělávání, " zdůvodnit didaktické funkce ICT ve výuce, " popsat Difuzní modelu školy a jeho fáze a charakterizovat oblasti a jednotlivé identifikátory použité pro posouzení integrace ICT do chodu školy podle Difuzního modelu školy, " porovnat pojetí vzdělávací oblasti zahrnující ICT na základní a střední škole, " naplánovat výuku vhodně podpořenou ICT (včetně projektové výuky), " zhodnotit závěry mezinárodních výzkumů informační gramotnosti.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |