Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi využití a implementace elektronických vzdělávacích kurzů v rámci edukačního procesu. V předmětu se studenti seznámí s teorií aplikace různých typologických kurzů s ohledem na požadavky výuky a úroveň institucionálního vzdělávání. Součástí teorie je vymezení elektronických vzdělávacích kurzů na základě různých hledisek, a to z pohledu typologie kurzů, strukturální stavby kurzů, implementovaných elektronických nástrojů a vzdělávacích materiálů. Studenti se seznámí s uživatelskými úrovněmi a rolemi v kurzu. Při práci s ICT se studenti obeznámí s vybraným elektronickým výukovým prostředím, jeho funkcemi a nastavením. V části kurzu budou studenti rozvíjet praktické dovednosti při navrhování cvičného e-kurzu a při tvorbě vzdělávacích materiálů pro elektronické učení. Obsah: Teorie z oblasti tvorby a implementace elektronických vzdělávacích kurzů v edukačním procesu. Typologie elektronických vzdělávacích kurzů ve vztahu k E-learningu, e-kurzy, online kurzy, kurzy typu MOOC, SPOC. Design a struktura e-kurzu. Uživatelské úrovně a role účastníků e-kurzu. Elektronické nástroje pro tvorbu a práci v e-kurzu. Vytváření a transformace elektronických vzdělávacích materiálů. Elektronická výuková prostředí. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522.
|