Název předmětu | Terénní exkurze k ochraně přírody a krajiny |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/YFPLM |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The course will comprise two day-long field trips to protected areas in the Litovelské Pomoraví Protected Landscape Area (PLA) with various biotope types. The territory is a Special Area of Conservation under NATURA 2000 and under the Ramsar Convention. Day 1: The Vrapač National Nature Reserve (NNR) and the Hejtmanka Nature Reserve (NR) in the vicinity of the River Morava, where the characteristics, threats, and management of hygrophilous forests will be demonstrated, and the Templ Natural Monument (NM) illustrating the issues of meadow regeneration. Day 2: The Třesín NR near the Mladeč Caves with a nature trail, showing the mesophilic biotopes (oak-hornbeam and beech forests), scree forests on the slopes, as well as marshes, karstic springs, and caves, complemented by showing undesirable interventions in the woodlands and non-forest sites. Organisms, especially environmentally valuable ones, will be demonstrated during the field trips. Moreover, undesirable species and the methods of their elimination will be brought forward. Finally, the methods of mapping of the landscape, populations, and species (in particular, NATURA 2000) will be outlined.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|