Název předmětu | Praktická a terénní výuka přírodopisu |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PNTV@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " ovládat základní metody a postupy práce v biologii a využívat je při výuce přírodopisu (biologie); " popsat stavbu světleného mikroskopu a vysvětlit rozdíl mezi světelným a elektronovým mikroskopem; " připravit dočasný a trvalý mikroskopický preparát a samostatně jej pozorovat mikroskopem při vhodném zvětšení a odpovídajícím zaclonění; " identifikovat základní biologické objekty při pozorování mikroskopem; " využívat ve výuce hlavní didaktické zásady realizace přírodovědných experimentů a terénní výuky; " dodržovat hlavní zásady bezpečnosti práce při realizaci pokusů ve školním prostředí; " zpracovat přípravu na výuku laboratorních prací a terénní výuku přírodopisu/biologie; " popsat učební cyklus 5E/7E a objasnit možnosti jeho využití při přípravě problémových úloh a laboratorních pokusů ve výuce přírodopisu; " charakterizovat hlavní zásady vedení badatelsky orientované výuky a využívat je v rámci praktické a terénní výuky přírodopisu; " využívat v rámci laboratorních cvičení z přírodopisu/biologie digitální senzory; " samostatně navrhnout a realizovat ve výuce přírodopisu praktické cvičení (laboratorní práci) a přírodopisnou exkurzi (terénní cvičení). Témata: Metody práce v biologii, pozorování a pokus. Stavba mikroskopu, světelný a elektronový mikroskop, mikroskopování ve školní výuce přírodopisu. Didaktické zásady realizace laboratorních cvičení a terénní výuky přírodopisu, zásady bezpečnosti práce. Badatelsky orientované vyučování a možnosti jeho využití ve výuce přírodopisu. Učební cyklus 5E/7E a možnosti jeho využití při přípravě problémových úloh a experimentů ve výuce přírodopisu. Využití digitálních senzorů v praktické a terénní výuce přírodopisu. Příprava a praktická realizace vybraných školních experimentů a terénní výuky.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro studenty v rámci ISP: Požadovaná účast celkem ve 2 cvičeních za semestr. Vypracování laboratorních protokolů ze cvičení, v nichž bude student prezenčně přítomný. Podklady pro cvičení a výukové materiály budou dostupné přes Moodle předmětu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |