Předmět: Systém a ekologie živočichů I

» Seznam fakult » PDF » KPŘ
Název předmětu Systém a ekologie živočichů I
Kód předmětu KPŘ/BSEZP
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bocáková Milada, prof. Ing. Ph.D.
  • Ševčíková Olga, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Historický vývoj klasifikace živočichů. Přehled a současné představy o fylogenezi bezobratlých. Základní stavební plány bezobratlých živočichů. Charakteristiky, rozšíření, biologie, ekologie a praktický význam jednotlivých skupin -"Archezoa" (Archamoebae, Metamonada, Microspora, Parabasala), Protozoa (Alveolata, Sarcodina, Euglenozoa) a bezobratlých Metazoa [Porifera, Placozoa, Cnidaria, Myxozoa, Ctenophora, Triploblastica - Acoela, Nemertodermatida, Mesozoa, Rhabditophora (včetně Neodermata), Syndermata, Gastrotricha, Ecdysozoa (včetně Nematoda a Arthropoda), Ectoprocta, Deuterostomia pars, Lophophorata, Trochozoa (včetně Nemertea, Mollusca, Annelida)].

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Historický vývoj klasifikace živočichů. Přehled a současné představy o fylogenezi bezobratlých. Základní stavební plány bezobratlých živočichů. Charakteristiky, rozšíření, biologie, ekologie a praktický význam jednotlivých skupin -"Archezoa" (Archamoebae, Metamonada, Microspora, Parabasala), Protozoa (Alveolata, Sarcodina, Euglenozoa) a bezobratlých Metazoa [Porifera, Placozoa, Cnidaria, Myxozoa, Ctenophora, Triploblastica - Acoela, Nemertodermatida, Mesozoa, Rhabditophora (včetně Neodermata), Syndermata, Gastrotricha, Ecdysozoa (včetně Nematoda a Arthropoda), Ectoprocta, Deuterostomia pars, Lophophorata, Trochozoa (včetně Nemertea, Mollusca, Annelida)].

Předpoklady
nejsou žádné předpoklady

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou

Znalosti v rozsahu základ. studijní literatury a přednášek.
Doporučená literatura
  • BRUSCA, RC., BRUSCA, GJ. (2003). Invertebrates. Sinauer Assoc. Inc.
  • CRACRAFT, J. - DONOGHUE, M. J. (2004). Assembling the tree of life. Oxford: University.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází