Vyučující
|
-
Hradílek Zbyněk, RNDr. Ph.D.
-
Ševčíková Olga, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka navazuje na přednášku a cvičení ve 2. ročníku. Systematika a vývoj krytosemenných rostlin (dvouděložné, jednoděložné). Významné znaky vývoje, evoluce. Gametofyt a sporofyt ve vývoji vyšších rostlin. Tradiční a současná klasifikace. Krytosemenné: základní taxonomické jednotky, nomenklatura. Charakteristika vybraných skupin krytosemenných se zvláštním zřetelem na nejvýznamnější taxonomické jednotky evropské flóry - poznávací znaky, vývojové řady. Magnoliopsida: Magnoliidae, Caryophyllidae, Hamamellidae, Dillenidae, Rosidae, Asteridae - vybrané řády, čeledi, rody a druhy, hospodářský a ekologický význam, využití ve výuce ekologického přírodopisu. Liliopsida: Alismidae, Commelinidae, Liliidae, Arecidae - vybrané řády, čeledi, rody a druhy, hospodářský a ekologický význam, využití poznatků ve výuce ekologického přírodopisu. Výuka předmětu navazuje na botanická cvičení v terénu a určovací praktika v kategorii volitelných předmětů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laborování
|
Výstupy z učení
|
Výuka navazuje na přednášku a cvičení ve 2. ročníku. Systematika a vývoj krytosemenných rostlin (dvouděložné, jednoděložné). Významné znaky vývoje, evoluce. Gametofyt a sporofyt ve vývoji vyšších rostlin. Tradiční a současná klasifikace. Krytosemenné: základní taxonomické jednotky, nomenklatura. Charakteristika vybraných skupin krytosemenných se zvláštním zřetelem na nejvýznamnější taxonomické jednotky evropské flóry - poznávací znaky, vývojové řady. Magnoliopsida: Magnoliidae, Caryophyllidae, Hamamellidae, Dillenidae, Rosidae, Asteridae - vybrané řády, čeledi, rody a druhy, hospodářský a ekologický význam, využití ve výuce ekologického přírodopisu. Liliopsida: Alismidae, Commelinidae, Liliidae, Arecidae - vybrané řády, čeledi, rody a druhy, hospodářský a ekologický význam, využití poznatků ve výuce ekologického přírodopisu. Výuka předmětu navazuje na botanická cvičení v terénu a určovací praktika v kategorii volitelných předmětů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
účast na cvičení 90%
|
Doporučená literatura
|
-
Kubát K. (ed.). (2002). Klíč ke květeně České republiky. Academia, Praha.
|