Předmět: Systém a ekologie rostlin II

» Seznam fakult » PDF » KPŘ
Název předmětu Systém a ekologie rostlin II
Kód předmětu KPŘ/BSAEC
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hradílek Zbyněk, RNDr. Ph.D.
  • Ševčíková Olga, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Podmínky pro určování krytosemenných rostlin. Významné znaky. Užívaná klasifikace a přehled užívaných forem, praktická determinace. Vyšší rostliny- charakteristika vybraných skupin s akcentem na evropskou květenu. Magnoliopsida: Magnoliidae, Caryophyllidae, Hammamelidae, Dillenidae, Rosiade, Asteridae - vybrané řády, čeledi, rody a druhy, hospodářský a ekologický význam, bioindikátory. Využití ve výuce ekologického přírodopisu a přírodopisu na 2. stupni ZŠ. Liliopsida: Alismidae, Commelinidae, Liliidae, Arecidae - vybrané řády, čeledi a druhy , hospodářský a ekologický význam, bioindikátory. Využití ve výuce ekologického přírodopisu a přírodopisu na 2.stupni ZŠ. Výuka je propojena s přednáškou a výukou v dalších předmětech (komplexní cvičení v terénu, určovací praktika). Práce v laboratoři i v terénu. Pořízení vlastního herbáře jako výukové pomůcky.

Studijní aktivity a metody výuky
Laborování
Výstupy z učení
Podmínky pro určování krytosemenných rostlin. Významné znaky. Užívaná klasifikace a přehled užívaných forem, praktická determinace. Vyšší rostliny- charakteristika vybraných skupin s akcentem na evropskou květenu. Magnoliopsida: Magnoliidae, Caryophyllidae, Hammamelidae, Dillenidae, Rosiade, Asteridae - vybrané řády, čeledi, rody a druhy, hospodářský a ekologický význam, bioindikátory. Využití ve výuce ekologického přírodopisu a přírodopisu na 2. stupni ZŠ. Liliopsida: Alismidae, Commelinidae, Liliidae, Arecidae - vybrané řády, čeledi a druhy , hospodářský a ekologický význam, bioindikátory. Využití ve výuce ekologického přírodopisu a přírodopisu na 2.stupni ZŠ. Výuka je propojena s přednáškou a výukou v dalších předmětech (komplexní cvičení v terénu, určovací praktika). Práce v laboratoři i v terénu. Pořízení vlastního herbáře jako výukové pomůcky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

účast na cvičení 90%
Doporučená literatura
  • HENDRYCH.R. Systém a evoluce vyšších rostlin. Praha: SPN, 1979.517 s..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr