Vyučující
|
-
Pánková Lenka, Ing. Mgr.
-
Ševčíková Olga, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní aspekty globalizace, globálních problémů a rozvojové spolupráce. Environmentální výchova a interkulturní vzdělávání. Metody interaktivní a kooperativní výuky, metody aktivního učení. Sociální, pedagogické a komunikační kompetence pro život a práci v dnešním problematickém světě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laborování
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s moderními přístupy v pedagogice, a to prostřednictvím vybraných témat globálního rozvojového vzdělávání. Zvláštní důraz bude kladen na osobní zkušenost, proto si studenti prakticky vyzkouší řadu metod, které z výše uvedených principů vycházejí. Cílem je, aby byl student po absolvování kurzu připraven vstoupit do role pedagoga, který ve výuce dbá na kritické hodnocení informací a vede k tolerantnímu, zodpovědnému a aktivnímu vnímání světa. Obsahová náplň: globalizace a vzájemná závislost jednotlivých částí světa lidská práva globální problémy humanitární pomoc a rozvojová spolupráce
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
ÚČAST NA CVIČENÍ 90%
|
Doporučená literatura
|
-
Pike,G. - Selby,D. (1994). Globální výchova. Grada, Praha.
|