Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zásady řízení edukace. Analýza podmínek a procesů v podmínkách předškolního zařízení. Algoritmus projektování při vytváření vzdělávacích projektů na konkrétní podmínky školy, třídy, individua. Zásady úspěšné spolupráce rodiny a školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na osvojení si dovedností v oblasti tvorby školního a třídního vzdělávacího programu, a to v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Účastník by měl pochopit strukturu a obsah kurikula, popsat a aplikovat algoritmus tvorby školního kurikula, s respektováním zásad pro zpracování kurikula. Reflektovat vhodnost kurikula pro podmínky konkrétní školy, modifikace a tvorba kurikula v pojetí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Po absolvování předmětu by měl účastník studia být schopen samostatně vypracovat ŠVP a TVP a obhájit ho v rámci kolokvia.
|
Předpoklady
|
Znalost RVP PV.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
- aktivní účast na výuce - zpracování projektu určeného pro předškolní edukaci (ŠVP, TVP) - vykonání kolokvia
|
Doporučená literatura
|
-
MŠMT. (2021). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole. Olomouc.
-
Šmelová, E. a kol. (2018). Didaktika předškolního vzdělávání. Praha.
|