Předmět: Tvorba kurikula pro primární vzdělávání

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Tvorba kurikula pro primární vzdělávání
Kód předmětu KPV/WTKY
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: Objasnit pojem kurikulum teoreticky i ve vztahu k aktuální české školní praxi. Odborně objasnit pojetí, strukturu a obsah kurikulárních dokumentů českých škol regionálního školství. Ve vztahu k učitelově přípravě vysvětlit práci učitele s dokumenty RVP ZV a ŠVP. Na příkladech popsat ideovou, obsahovou, organizační a metodickou dimenzi kurikula. V konkrétním příkladu učiva tematického celku určit druhy učiva a provést didaktickou analýzu. Formulovat výukové cíle s využitím taxonomií (Bloom, Krathwohl, Dave). Posoudit didaktickou hodnotu souboru učebních úloh ke zvolenému tematickému celku. Volit organizační formy a výukové metody v návaznosti na formulované edukační cíle. Vytvořit přípravu učitele na vyučování. Zhodnotit využití modelu E-U-R ve vztahu ke své přípravě na vyučování. Formulovat námět, cíle a plán projektového vyučování. Popsat a vysvětlit postup tvorby vzdělávacího programu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • GREGER, D. a NAJVAR, P. eds. (2010). ORBIS SCHOLAE, Educational Change in the Global Context, 2 (4)..
  • JANÍK, T., MAŇÁK, J., KNECHT, P., NĚMEC, J. (2010). Proměny kurikula současné české školy:Vize a realita. ORBIS SCHOLAE, roč. 4, č. 3, s. 9-35..
  • KALHOUS, Z. et al. (2009). Školní didaktika 2. Praha: Portál.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
  • PASCH, M. et al. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd.. Praha: Portál.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2013). Vzdělávací program a jeho tvorba. Texty k distančnímu vzdělávání. Olomouc: GEVAK.
  • PRŮCHA, J. (2013). Moderní pedagogika. 5. aktualiz. a dopl. vyd.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr