Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: Objasnit pojem kurikulum teoreticky i ve vztahu k aktuální české školní praxi. Odborně objasnit pojetí, strukturu a obsah kurikulárních dokumentů českých škol regionálního školství. Ve vztahu k učitelově přípravě vysvětlit práci učitele s dokumenty RVP ZV a ŠVP. Na příkladech popsat ideovou, obsahovou, organizační a metodickou dimenzi kurikula. V konkrétním příkladu učiva tematického celku určit druhy učiva a provést didaktickou analýzu. Formulovat výukové cíle s využitím taxonomií (Bloom, Krathwohl, Dave). Posoudit didaktickou hodnotu souboru učebních úloh ke zvolenému tematickému celku. Volit organizační formy a výukové metody v návaznosti na formulované edukační cíle. Vytvořit přípravu učitele na vyučování. Zhodnotit využití modelu E-U-R ve vztahu ke své přípravě na vyučování. Formulovat námět, cíle a plán projektového vyučování. Popsat a vysvětlit postup tvorby vzdělávacího programu.
|
-
GREGER, D. a NAJVAR, P. eds. (2010). ORBIS SCHOLAE, Educational Change in the Global Context, 2 (4)..
-
JANÍK, T., MAŇÁK, J., KNECHT, P., NĚMEC, J. (2010). Proměny kurikula současné české školy:Vize a realita. ORBIS SCHOLAE, roč. 4, č. 3, s. 9-35..
-
KALHOUS, Z. et al. (2009). Školní didaktika 2. Praha: Portál.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
-
PASCH, M. et al. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd.. Praha: Portál.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2013). Vzdělávací program a jeho tvorba. Texty k distančnímu vzdělávání. Olomouc: GEVAK.
-
PRŮCHA, J. (2013). Moderní pedagogika. 5. aktualiz. a dopl. vyd.. Praha: Portál.
|