Předmět: Alternativní vzdělávací koncepce v primárním vzdělávání

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Alternativní vzdělávací koncepce v primárním vzdělávání
Kód předmětu KPV/WTAVY
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět se orientuje na seznámení s jednotlivými typy alternativních školských systémů a inovacemi, jež jsou ve vzdělávání uplatňovány. Pozornost je věnována jak prostředí české primární školy, tak také zahraničnímu kontextu. Znalost problematiky je aplikována na prokázání interpretačních dovedností studenta v hospitační praxi na škole alternativního typu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " interpretovat význam hnutí nové výchovy v českém i zahraničním kontextu " charakterizovat základní principy vybraných alternativních škol a " identifikovat je v reálném prostředí školy alternativního typu " charakterizovat vybrané inovace uplatňované ve vzdělávání a " uvést možnosti aplikací vybraných prvků do procesu běžné primární školy Témata: Objasňování obsahu a příčin změn ve vzdělávání Typy a funkce alternativních škol - jejich charakteristika, principy, specifika a uplatnění v českém prostředí Soudobé koncepce inovací ve vzdělávání

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • CARLGREN, F. (1991). Výchova ke svobodě. Praha: Baltaza.
  • DELORS, J. (1997). Učení je skryté bohatství: Zpráva mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století". Praha: ÚIV.
  • FILOVÁ, H., SVOBODOVÁ, J. (2007). Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno : MSD.
  • GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. (1996). Waldorfská škola. 1.vyd.. Olomouc : Hanex.
  • HAINSTOCK, E. G. (1999). Metoda Montessori a jak ji učit doma. Praha: Pragma.
  • HELMS, W. (1996). Lépe motivovat - méně rozčilovat. Praha : Portál.
  • JEŽKOVÁ, V. a kol. (1996). Vzdělávací systémy v zahraničí. Praha: Karolinum.
  • KRANICH, E. M. (1990). Svobodné waldorfské školy. Praha.
  • MONTESSORI, M. (2003). Absorbující mysl. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr