Předmět: Didaktický seminář - práce s žáky se SVP na primární škole

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Didaktický seminář - práce s žáky se SVP na primární škole
Kód předmětu KPV/WSVPY
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je připravit studenta na práci s žákem se speciálními vzdělávacími potřebami a implementaci poznatků z pedagogické diagnostiky do praxe primárního vzdělávání. Studenti jsou vedeni k porozumění aspektům individualizace výuky na základě speciálních vzdělávacích potřeb žáka a k reflexi postavení žáka s SVP v kolektivu třídy. Osvojují si kompetence primárního pedagoga v budování klimatu třídy podnětného a bezpečného pro vzdělávání žáka se SVP. Témata: 1. Aktuální řešení speciálních vzdělávacích potřeb v praxi primárního vzdělávání v souladu s platnou legislativou 2. Oblasti a obsah podpůrných opatření (organizace výuky, modifikace vyučovacích metod a forem, úprava obsahu vzdělávání, pomůcky, hodnocení, příprava na výuku, úprava prostředí, práce s třídním kolektivem,...) 3. Stupně podpůrných opatření 4. Povinnosti pedagogických pracovníků v implementaci vyrovnávacích a podpůrných opatření 5. Tvorba IVP a PLPP, vyhodnocování IVP a PLPP 6. Žák s potřebou podpory z důvodu zdravotního stavu 7. Žák s narušenou komunikační schopností, žák s PAS 8. Žák se specifickou poruchou učení, pozornosti a chování 9. Žák z odlišných kulturních a životních podmínek, s odlišným mateřským jazykem 10. Žák nadaný či mimořádně nadaný, žák s dvojí výjimečností

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. (2020). Katalog podpůrných opatření: dílčí část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování. 1. vydání.. Olomouc: UP.
  • MÜLLER, O. a kol. (2001). Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole.. Olomouc: UP.
  • ŠMELOVÁ, E. a kol. (2017). Společenské aspekty inkluze. 1. vydání. Olomouc: UP.
  • VALENTA, M. a kol. (2020). Znevýhodněný žák: deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu. Vydání 1.. Praha: Grada.
  • VALENTA, M. (2003). Přehled speciální pedagogiky a školská integrace.. Olomouc.
  • ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr