Předmět: Současné trendy ve vzdělávání v mezinárodním kontextu

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Současné trendy ve vzdělávání v mezinárodním kontextu
Kód předmětu KPV/WSTVY
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Divilová Soňa, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: popsat význam a charakteristiku srovnávací pedagogiky v jejím současném pojetí; zachytit návaznost primárního a preprimárního vzdělávání; komparovat vybrané prvky primárního vzdělávání v České republice a vybraných vyspělých zemích; komparovat vybrané prvky primárního vzdělávání v České republice a vybraných rozvojových zemích. Témata: (se zaměřením na oblast primárního školství) Současné pojetí srovnávací pedagogiky Kontinualita primárního a preprimárního vzdělávání v ČR Nástin kontinuality primárního a preprimárního vzdělávání v historickém kontextu Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky primárního vzdělávání - vyspělé země Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky primárního vzdělávání - rozvojové země Žáci a učitelé z pohledu mezinárodní komparace

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • DELORS, J. (1997). Učení je skryté bohatství: Zpráva mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století".. Praha: ÚIV.
  • FILOVÁ, H., SVOBODOVÁ, J. (2007). Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno: MSD.
  • JEŽKOVÁ, V. a kol. (1996). Vzdělávací systémy v zahraničí. Praha: Karolinum.
  • JEŽKOVÁ, V., WALTEROVÁ, E. (1997). Vzdělávání v zemích Evropské unie. Praha : PdF UK.
  • MOREE, D. (2013). Učitelé na vlnách transformace. Praha: Karolinum.
  • NEZVALOVÁ, D. (1998). Pedagogika pro učitele. Část druhá - Vzdělávací systémy ve vyspělých zemích.. Olomouc: VUP.
  • OECD. (2017). Education at a Glance 2017: OECD Indicators. Paris.
  • PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, D. Changes in the Czech School Environment. IAC-TLEI.. Vienna, 2015.
  • PRŮCHA, J. (1999). Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr