Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Miklánková Ludmila, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rechtik Zdeněk, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teorie: prezentace didaktických stylů. odborná terminologie v gymnastice využitelná na 1. stupni ZŠ, základy záchrany a dopomoci v gymnastice. Praxe: všestranně rozvíjející cvičení akrobatická, s náčiním a na nářadí. Rejstřík cvičení relaxačních, protahovacích, kompenzačních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Prezentovat didaktické přístupy v gymnastice, uplatnění didaktických stylů. Technika základních cvičení akrobatických a na nářadí s obsahem gymnastických cvičení dětí mladšího školního věku. Užití všestraně rozvíjejících cvičení. Technika poskytování aktivní i pasivní záchrany, dopomoc. Užitá cvičení pro správné držení těla, prevence civilizačních účinků.
Student získá kompetence k tvořivému přístupu rozvoje základní gymnastiky v kontextu ŠVP. Dovede aplikovat didaktické styly v hodinách a epizodách sportovní gymnastiky dětí mladšího školního věku. Má předpoklady k rozhodování o aktivních i pasivních formách záchrany a dopomoci.
|
Předpoklady
|
zdravotní způsobilost v praktické části gymnastických cvičení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
- analýza výkonů studenta - seminární práce - terminologie v gymnastice
|
Doporučená literatura
|
-
Hondlík,J. a kol. (1995). Didaktika školní tělesné výchovy dětí mladšího školního věku. České Budějovice, JU.
-
Kos,B. (1992). Zábavná cvičení. Praha, Olympia.
-
Miklánková,L. (2009). Tělesná výchova pro 1. st. škol (základní gymnastika). Olomouc.
-
Mužík,L., Krejčí,M. (1995). Tělesná výchova a zdraví. Olomouc, Hanex.
-
Svatoň,V. (1994). Gymnastika metodicky a hrou. Olomouc, Hanex.
-
Svatoň,V., Zámostná,A. (1995). Gymnastika - metodické listy cvičení v akrobacii a na nářadí.. Olomouc, Hanex.
|