Předmět: Průběžná peadg.praxe v MŠ 2

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Průběžná peadg.praxe v MŠ 2
Kód předmětu KPV/WPX2
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- hospitační protokol - stručná charakteristika, MŠ a třídy (anonymní) - pedagogické projektování příprav - reflexe, sebereflexe - sborník činností - pouze ukázka toho, co bylo realizováno

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Praxe je součástí druhé etapy pedagogických praxí. K základním formám práce účastníků patří hospitace a výstupy ve výchovně vzdělávací práci učitele MŠ. Účastník je povinen účastnit se pedagogické praxe v rozsahu 20 hod. v mateřské škole. Účastník realizuje praxi tak, aby měl možnost absolvovat všechny aktivity v MŠ (řízené i spontánní činnosti). Účastník se připravuje na pedagogickou práci v souladu se vzdělávacím programem školy a třídy a v souladu s metodickými pokyny praxí. Plánuje vlastní pedagogickou práci, na níž se již samostatně participuje, a to pod dohledem vedoucí učitelky praxe.
Po absolvování předmětu by účastníci studia měli být schopni: - projektovat a realizovat činnosti a aktivity, které na sebe navazují, - popsat metodický postup plánovaných činností, - orientovat se v metodách vzdělávání a organizačních formách v kontextu oborových didaktik, - identifikovat potřeby a zájmy dětí a v tomto kontextu vytvořit vzdělávací nabídku, - přirozeně komunikovat s dítětem, motivovat jej, - reflektovat vlastní výsledky, analyzovat role učitele MŠ.
Předpoklady
Orientace v RVP PV, v ŠVP dané školy. Teoretické poznatky z obecné didaktiky, předškolní pedagogiky, z oborových didaktik.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Absolvování počtu hodin praxe v plném rozsahu, odevzdání portfolia v souladu s metodickými pokyny praxe.
Doporučená literatura
  • Berčíková, A. a kol. (2014). Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. Olomouc.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ). Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr