Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pedagogické portfolio bude obsahovat: - hospitační protokol - stručná charakteristika třídy, podmínky, skupina dětí (anonymní) - organizaci dne MŠ, ve které praxe probíhá s popisem činností (volná hra, didaktická hra, pohybová hra atd. viz Předškolní pedagogika) - pedagogické projektování mikrovýstupů v souladu s TVP (za každý den jeden výstup) reflexi, sebereflexi - sborník činností - pouze ukázka toho, co bylo realizováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem praxe je získání základní orientace v organizaci předškolního vzdělávání v mateřské škole získání vhledu do specifik skupiny dětí předškolního věku a příprava na samostatnou realizaci edukačních aktivit v předškolním vzdělávání. Součástí této praxe je realizace mikrovýstupů pod vedením cvičného učitele MŠ. Praxe má návaznost na předmět Předškolní pedagogika.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Po absolvování předmětu by účastníci měli být schopni: - orientovat se v prostředí a organizaci mateřské školy, - popsat organizaci dne v mateřské škole, - popsat činnosti v mateřské škole, - komunikovat s dětmi, - projektovat v kontextu TVP a ŠVP mikrovýstupy - realizovat mikrovýstupy - provést reflexi mikrovýstupů a na základě reflexe provést sebereflexi - dodržovat pedagogické zásady - zapojovat se do ostatních činností během dne - konzultovat s cvičným učitelem popř. i dalšími vyučujícími v kontextu specifik konkrétního předmětu a jeho aplikace do praxe Požadavky k zápočtu: - 100% účast - zpracování a konzultace přípravy výstupů s cvičným učitelem - realizace mikrovýstupů - hodnocení cvičného učitele - plnění dílčích úkolů dle pokynů metodika PdF UP a doplňování pedagogického portfolia - odevzdání přihlášky a potvrzeného výkazu pedagogické praxe - reflexe, sebereflexe, evaluace, hodnocení ze strany MŠ (součástí deníku)
|
Doporučená literatura
|
-
(2021). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
-
Berčíková, A. a kol. (2014). Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. Olomouc.
|