Praxe je zaměřena na práci učitele s cílovou skupinou žáků 1. stupně ZŠ. K použitým metodám patří: pozorování, rozhovor, rozbor výsledků činnosti dětí. Účastník se v rámci této praxe blíže seznámí se základními mechanismy fungování základní školy prostřednictvím ŠVP. Seznámí se nejen po stránce teoretické s dokumentací pro učitele, ale vstoupí i do vlastní výuky v kterékoliv třídě 1. stupně ZŠ. Svou výuku plánuje, realizuje, reflektuje a její efektivitu vyhodnocuje na základě úrovně naplnění stanovených edukačních cílů. Materiály v podobě hospitačních záznamů a reflektovaných příprav do výuky shromažďuje ve svém portfoliu praxe. Témata: vyučovací proces metodické postupy používané na 1. stupni ZŠ strategie učení na 1. stupni ZŠ učitel na 1. stupni ZŠ - činnosti diagnostické, řídící, prognostické aktivizační metody v návaznosti na tvorbu kurikula Účastník realizuje praxi ve třídě 1. stupně ZŠ v rozsahu 20 vyučovacích hodin. Pedagogická praxe zahrnuje náslechy, výstupy účastníka ve výuce a reflexi v rozsahu: 4 hodiny náslechů, 15 hodin vlastní výuky, 1 hodina skupinové reflexe praxe pod vedením metodika Účastník dokládá: - smlouvu o zabezpečení praxe - záznamy z náslechů s využitím hospitačního protokolu - písemné přípravy na vlastní výstupy ve výuce - výkaz praxe potvrzený vedením školy - sebereflexi (hodnocení praxe) Účastník o výběru školy pro realizaci praxe informuje vyučujícího předmětu (metodika pedagogické praxe), který výběr odsouhlasí na základě předložených podkladů (dokumenty na webových stránkách školy). Účastníkům je umožněno praxi realizovat v základní škole, ve které aktuálně pracují. Účastník kurzu vykonává praxi na základě platné Smlouvy o zabezpečení odborné praxe účastníka CŽV (webové stránky CIV PdF UP).
|