Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: vyučovací proces metodické postupy používané na 1. stupni ZŠ strategie učení na 1. stupni ZŠ učitel na 1. stupni ZŠ - činnosti diagnostické, řídící, prognostické aktivizační metody v návaznosti na tvorbu kurikula
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Praxe je zaměřena na práci učitele s cílovou skupinou žáků 1. stupně ZŠ. K použitým metodám patří: pozorování, rozhovor, rozbor výsledků činnosti dětí. Účastník se v rámci této praxe blíže seznámí se základními mechanismy fungování základní školy prostřednictvím ŠVP. Seznámí se nejen po stránce teoretické s dokumentací pro učitele, ale vstoupí i do vlastní výuky kterékoli třídy na 1. stupni ZŠ. Svou výuku plánuje, realizuje, reflektuje a její efektivitu vyhodnocuje na základě úrovně naplnění stanovených edukačních cílů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Účastník realizuje praxi na 1. stupni ZŠ v rozsahu 20 vyučovacích hodin. Praxe zahrnuje náslechy a výstupy účastníka ve výuce. (min 12 výstupů v hodinách naukových i výchovných předmětů) K diskusi na reflektivním semináři účastník předloží: - záznamy z náslechů s využitím hospitačních archů - písemné přípravy na své výstupy ve výuce - výkaz praxe potvrzený vedením školy - reflexi uvádějícího učitele - sebereflexi
|
Doporučená literatura
|
-
Kalhous, Z., Obst, O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2003). Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.. Brno: Paido.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
-
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada.
-
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. A KOL. (2007). Pedagogika pro učitele. Praha : Grada.
|