Předmět: Primární pedagogika 3

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Primární pedagogika 3
Kód předmětu KPV/WPPE3
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní pojmy obecného managementu, základní představy o řízení Řízení školství, státní správa a samospráva ve školství Zřizování a financování škol Plánování ve školství Organizační struktury ve školství Vedení lidí Kontrola ve školství a ve škole - vnější a vnitřní evaluace práce škol Kultura a image školy

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni definovat základní pojmy a problémy obecného a školského managementu a aplikovat poznatky obecného managementu a školského managementu v řízení školy, a to zejména na tom druhu a typu školy, pro který se profesně připravují.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

- vytvoření předmětového portfolia - seminární práce
Doporučená literatura
  • FISCHER,W.A; SCHATZ,M. Vedení a rozvoj školy. Brno: Paido,1997. ISBN 80-85931-34-6.
  • NEZVALOVÁ, D., PRÁŠILOVÁ, M., EGER, L. (2004). Kurikulum, řízení a tvorba vize školy. Nezvalová, D. Kurikulární tvorba.. Plzeň: ZČU.
  • OBST, O., PRÁŠILOVÁ, M. (2002). Základy školského managementu.. Olomouc.
  • Obst, O. (1998). Základy školského managementu pro učitele.. Olomouc.
  • Prášilová, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • STÝBLO, J. (1993). Personální management. Praha : Grada.
  • Světlík, J. (1994). Marketing - cesta k trhu. Ekka, Zlín.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr