Předmět: Primární pedagogika 3 (Škol. management)

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Primární pedagogika 3 (Škol. management)
Kód předmětu KPV/WPP3X
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní pojmy obecného managementu, základní představy o řízení Řízení školství, státní správa a samospráva ve školství Plánování ve školství Organizační struktury ve školství Procesy mikrořízení školy Vedení lidí Kontrola ve školství a ve škole - vnější a vnitřní evaluace práce škol Kultura a image školy

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být připraveni definovat základní pojmy a problémy obecného a školského managementu a aplikovat poznatky obecného managementu a školského managementu v řízení školy, a to zejména na tom druhu a typu školy, pro který se profesně připravují. Účastník studia bude schopen: - správně používat základní pojmy managementu, - vysvětlit pojetí školy jako specifické organizace a transformačního systému, - vysvětlit, jak faktory vnějšího i vnitřního prostředí školy mohou ovlivňovat její existenci i činnost, použít techniku analýzy SWOT v podmínkách konkrétní školy, - aplikovat základní poznatky o řízení do prostředí základní školy, - vyjmenovat základní právní normy a koncepční dokumenty týkající se základních škol a jejich pracovníků, umět je vyhledat a orientovat se v nich, Účastníci studia budou po absolvování výuky nakloněni myšlence, že každý pracovník základní školy je její důležitou součástí a nese svůj díl odpovědnosti na kvalitě práce i image školy.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

- aktivní účast ve výuce - zpracování seminární práce
Doporučená literatura
  • FISCHER,W.A., SCHRATZ, M. (1997). Vedení a rozvoj školy. Brno.
  • OBST, O., PRÁŠILOVÁ, M. (2002). Základy školského managementu.. Olomouc.
  • OBST, O. (1998). Základy školského managementu pro učitele. Olomouc : VUP.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky.. Olomouc.
  • STÝBLO, J. (1993). Personální management. Praha : Grada.
  • SVĚTLÍK, J. (1996). Marketing školy.. Zlín: EKKA.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr