Účastníci kurzu si osvojí charakteristiky a potřeby dítěte ve fázi jeho adaptace na nové prostředí a roli žáka. Seznámí se s plánováním učiva a požadavky na přípravu vyučovacích hodin. Specifika práce učitele v 1.ročníku ZŠ v kontextu současného pojetí vzdělávání zaměřeného na rozvoj klíčových kompetencí prozkoumají v oblastech: - obsah výuky, - příprava na vyučování, - vyučovací metody a organizační formy, - didaktické zásady a prostředky, - komunikace mezi učitele a žákem, - hodnocení.
|
-
FASNEROVÁ, M. (2018). Prvopočáteční čtení a psaní. Vydání 1.. Praha: Grada.
-
FASNEROVÁ, M. (2012). Vybrané kapitoly z elementárního čtení a psaní. Olomouc.
-
Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha Grada.
-
KOLUCHOVÁ, J., VAVRDOVÁ, H. (1977). Vybrané kapitoly z psychologie dítěte. Olomouc : UP.
-
Maňák, J., Švec, V. (2004). Vyučovací metody. Brno: Paido.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
-
ŠIKULOVÁ, R. Didaktika primární školy: vybraná témata oboru pro studenty učitelství 1. st. ZŠ.
|