Předmět: Primární pedagogika 1 (Didaktika primárního vzdělávání)

» Seznam fakult » PDF » KPV
Název předmětu Primární pedagogika 1 (Didaktika primárního vzdělávání)
Kód předmětu KPV/WPP1X
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: - kurikulární dokumenty - učitel primární školy - specifika plánování, realizace, reflexe a vyhodnocování edukačního procesu na 1. stupni ZŠ - organizační formy na primární škole - výukové metody na primární škole - bezpečné prostředí pro výuku - klima třídy - podnětné prostředí pro výuku - didaktické prostředky - interakce učitel - žák primární školy - hodnocení žáků

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Disciplína seznamuje studenty s problematikou vzdělávání a vyučování v primární škole. Poskytuje jednak základní teoretická východiska v procesu formování profesionálních učitelských dovedností se specifickým zřetelem k výchovně vzdělávacímu procesu na 1. stupni, jednak jde o jejich aplikaci do reálných didaktických situací s cílem utváření dovedností efektivního řízení vyučovacího procesu. Studenti získají návrhy metodických postupů při realizaci didaktických dovedností v návaznosti na RVP ZV.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Rozhovor

účast ve výuce studium doporučené literatury a zdrojů ústní zkouška v rozsahu probraných tematických okruhů
Doporučená literatura
  • KASÍKOVÁ, H. (2004). Kooperativní učení a vyučování. Praha: UK.
  • KOŠŤÁLOVÁ, H., MÍKOVÁ, Š., STANG, J. (2007). Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na.
  • Nelešovská, A., Spáčilová, H. (2001). Didaktika I. - IV.. Olomouc: UP.
  • Nelešovská,A., Spáčilová, H. (2008). Didaktika primární školy. Olomouc.
  • PASCH, M. aj. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
  • PETTY, G. (1996). Moderní vyučování.. Praha: Portál.
  • Průcha, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha, Portál.
  • Sitná, D. (2009). Metody aktivního vyučování : spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál.
  • SKALKOVÁ, J. (1999). Obecná didaktika. Praha: ISV.
  • SKALKOVÁ, J. (1995). Za novou kvalitu vyučování. Brno: Paido.
  • SPILKOVÁ, V. A KOL. (2005). Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha : Portál.
  • ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R., ŠALAMOUNOVÁ, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě.. Praha: Portál.
  • ŠIKULOVÁ, R. Didaktika primární školy: vybraná témata oboru pro studenty učitelství 1. st. ZŠ.
  • VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. (2008). Pedagogika pro učitele. Praha : Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr